8/28/2014


Kalau Aku Berbuat Dosa..


- Aku akan diharamkan daripada mendapat ilmu yang bermanfaat

- Aku pasti sentiasa murung dan akan wujud keresahan dalam hati

- Segala urusan yang aku lalui setiap hari pasti dihurung kesusahan dan kepayahan

- Perkara ketaatan diharamkan daripada diriku

- Aku diharamkan daripada membuat keberkatan

- Terasa sempitnya dadaku

- Aku terus bergelumang dengan pelbagai perkara buruk lagi

- Dosa dan maksiat itu menjadi kebiasaan bagiku

- Sedihnya apabila Allah menghina diriku ini

- Hatiku bertambah pedih ketika manusia lain memandang hina kepadaku

- Bahkan, binatang ternakan turut melaknatiku

- Hanya kehinaan yang layak buat diriku

- Hatiku dipenuhi dengan titik-titik hitam

- Aku diselubungi kelaknatan

- Doa aku terhijab dan terhalang daripada dimakbulkan

- Aku tidak lagi mengecapi kebahagiaan

- Perisai malu tidak lagi bertahan dalam diriku

- Tanpa disedari, nikmat yang ada telah ditarik oleh Allah

- Diri aku sudah tentu dibaluti perasaan takut yang tidak terperi

- Aku mampu ditawan oleh syaitan dengan mudah

- Pengakhiran hidupku sudah tentu dalam keadaan yang buruk

- Akhirnya, azab dan seksaan Allah menantiku di akhirat     

(Rujukan Ibn al-Qayyim, al-Da'wa al-Dawa')




Ya Allah, aku ingin bertaubat... Aku menyesal atas segala dosa dan maksiat yang aku telah lakukan




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana memberikan komen dan cadangan yang bernas.